PredavaÄ: dr.sc. NikÅ¡a SviliÄić – PROACTIVA
Trajanje seminara: 1 dan
Broj polaznika po grupi: 12 - 16
Cilj
Radi se o fenomenu koji se pojavio 1957. godine kada je James Vicary, spretni menadžer lokalnoga kina u New Jerseyu pokuÅ¡ao utjecati na potroÅ¡aÄku podsvijest. Spretnim insertiranjem poziva, trajanja svega 25 stotinki sekunde, “Drink Coke” i “Eat popcorn”, unutar filmskoga materijala, podigao je prodaju pića za 57,5 a kokica za 18,1 posto. Eksperiment je nazvan ”Invisible commercial”. Od tada pa do danas, utjecajem “ispod granice percepcije” bavili su se mnogi. Otkriveni su dragocjeni momenti koji pružaju neslućene mogućnosti u domeni utjecaja propagande na percepciju. ÄŒak 89 posto djelovanja Äovjeka je nesvjesno pa je tim i mogućnost utjecaja na taj dio velika. teorijskom dijelu seminara (Subliminalne poruke).
Cilj je ukazati na važnost “subliminalnih poruka” u svakodnevnoj komunikaciji kao i u oglaÅ¡avanju. ”Subliminalne poruke” su danas sastavni dio marketing mixa. U Americi se primjećuje porast semisubliminalnih i subliminalnih poruka u oglaÅ¡avanju a njihov efekt je i znanstveno potvrÄ‘en. Ove tehnike su iznimno atraktivne i na do sada neviÄ‘en naÄin utjeÄu na potroÅ¡aÄe i sugeriraju impulsnu kupnju proizvoda. Polaznici će vidjeti kako se subliminalnim porukama koriste najveće svjetske tvrtke i brandovi – od Coca Cole do Honde ... Polaznici će steći znanja o implementaciji subliminata u ovisnosti o mediju (TV, radio, tisak, Web) i optimizaciji takvih poruka u suglasju sa proizvodom.
Sadržaj
- Å to su “subliminalne poruke”?
- Povijest SP-a
- Kako djeluju SP na podsvijest potroÅ¡aÄa?
- Mehanizmi djelovanja i glavni principi SP-a
- Instaliranje SP-a u podsvijest potroÅ¡aÄa
- Mediji tj. prijenosnici SP-a
- “Invisible commercial” pokus – dokaz djelovanja
- Pokus Lloyda Silvermana
- KljuÄni motivatori potroÅ¡aÄa pri odluci za kupnju
- Instrumenti distribucije SP-a
- Utjecaj SP na predsjedniÄke izbore u USA
- SP u oglasima – primjer “Coca Cola – Pepsi Cola”
- Pop/Rock bendovi i SP – širenje propagande
- Afera “Judas Priest” i SP
- Fenomen “Stairway to Heaven” - skrivena SP
- Efekti SP u marketingu